.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فعالیت مرکز پژوهشی اقیانوس شناسی با ۴ آزمایشگاه

سرپرست ایستگاه پژوهشی دریای خزر از فعالیت مرکز پژوهشی اقیانوس شناسی شمال کشور مستقر در نوشهر با آزمایشگاه فیزیک دریا ، شیمی دریا ، زمین شناسی و محیط زیست دریا خبر داد .

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، حسین باقری گفت : مرکز ملی اقیانوس شناسی تحت پوشش وزارت علوم و فناوری در سال 1370 با هدف پژوهش در تمام زمینه های مربوط به علوم و فنون دریایی با توجه به توافق صورت گرفته بین این وزارتخانه و سازمان آموزش علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تأسیس شد .

وی افزود : این مرکز برای استفاده بهتر از منابع دریایی ، افزایش بهره وری اقتصادی ، فعالیت های دریایی و کمک به تعیین خط مشی های دریایی کشور در چارچوب برنامه های دولت و نیز ارتقای سطح دانش ، پژوهش و فناوری دریایی و انجام پژوهش های بنیادین علمی و کاربردی در همه زمینه ها است .

باقری با اشاره به اینکه ایستگاه پژوهشی اقیانوس شناسی دریای خزر در اسفند ماه 87 در نوشهر افتتاح شد و کل دریای خزر را پوشش می دهد خاطر نشان کرد: در صورت تأمین اعتبار راه اندازی این ایستگاه در استان های گیلان و گلستان مد نظر است .

وی افزود : موقعیت این ایستگاه به جهت قرارگیری در نزدیکی دریای خزر و مرکزیت سه استان ساحلی (گیلان، گلستان و مازندران) بسیار حائز اهمیت است .

سرپرست ایستگاه پژوهشی دریای خزر در خصوص فعالیت های این مرکز به ایسنا گفت : انجام گشت دریایی، اندازه گیری ویژگی های فیزیکی – شیمیایی آب، ویژگی های زیستی دریایی ، زمین شناسی بستر ، اندازه گیری و مدل سازی موج ، اندازه گیری پدیده های مخاطره آمیز دریایی از قبیل طوفان ، سونامی و جریان شکافنده ، مطالعه تغییر اقلیم بر پایه سوابق رسوبی دریایی و ساحلی، استفاده از سنجش از راه دور برای تعیین ویژگی فیزیکی و زیستی خزر ، تکمیل بانک اطلاعات دریای خزر و گسترش دانش دریایی از طریق برگزاری دوره های کوتاه مدت از فعالیت های این ایستگاه به شمار می آید.

باقری اعلام کرد: این ایستگاه آمادگی برقراری ارتباط علمی با دانشگاه های ساحلی و پاسخگویی به نیازهای پژوهشی ارگان های دریایی را دارد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.872 seconds.